Het zit er alweer bijna op - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Sjoerd Engels - WaarBenJij.nu Het zit er alweer bijna op - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Sjoerd Engels - WaarBenJij.nu

Het zit er alweer bijna op

Door: Sjoerd Engels

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

15 Juni 2006 | Nieuw Zeeland, Putaruru

Hey Dutchie's!

Hoe bevalt het zomerse weer?
Hier is de winter heel aangenaam, over dag gaat het nooit onder de 10 graden. S'morgens kan het een graad of 1-2 vriezen maar dat is alles.
Ik ben me hier al rustig aan aant voorbereiden op mijn terugreis, terug de zomer in!
Heb hier mijn auto op "trade me"(NZ's marktplaats.nl)gezet, en er is al behoorlijk op gereageerd. Dus met een beetje geluk is hij binnen een week weg:-).
(krijg net een telefoontje dat er morgen iemand komt kijken)
Over een week of 2 stuur ik mijn eerste lading kleren(voornamelijk sport spullen) weg, ik heb namelijk wel wat meer dan 20 kilo wat ik mee terug wil nemen.

Ben afgelopen week naar het New Zealand rugby team(The All Blacks) geweest kijken, zoals als elke rugbywedstrijd echt ruig om te zien.
Vandaag zijn we naar "the fielddays" gegaan, was echt chic om te zien. Het is een groot evenement voornamelijk voor boeren om nieuwe spullen te kopen(tractors, graafmachineds,trailers,....etc etc)
Ik heb voornamelijk naar lasapparaten en trailers gekeken. Ik ben hier namelijk begonnen aan weer een nieuwe trailer, dit keer een compleet nieuwe.
Heb hier nu voor 1000 euro aan staal in de work schop liggen.
Wordt een mooie trailer!;-)
Ben hier de laatste tijd flink aant lassen, bevalt me echt goed.
Nu de koeien droog is er tijd genoeg om allerlei klusjes op te knappen.

Het WK dat volg ik hier ook goed, ik sta regelmatig een uur vroeger op om een potje voetbal te kijken. Vind dat onze oranje mannen het niet onaardig deden, alleen heb ik het dan niet over de 2de helft.
Hier denkt heel NZ dat brazilie het gaat winnen, (dit is omdat ze er net voor het wk zelf tegen gespeeld hebben en geen kans hadden, haha) maar na dat ik ze gister zag spelen denk ik eerder dat de tsjechen het gaan winnen. Maar ik blijf toch liever geloven in die oranje gekleurde mannen(dan praat ik het niet over Ivoorkust)

Ik hoop dat we het ver schoppen, moeten we er alleen wat meer in koppen!



Gr's
Sjoerd

  • 21 Juni 2006 - 08:39

    Ingelzzz:

    asse dae wage mitneems sjoerd, wil ich um bes kaupe...

  • 21 Juni 2006 - 14:26

    Kalt:

    raad, doe bis unne uul.
    joa, sjaard, nog 4 weekskes en dan bisse wer in Huiland, en ffkes later auch wer in limburg/kepèl city, hopsa.
    Kense wer dien buistempo opspitte veur de vekans...
    trouwes, auch eventueel behoefte um mit hille en misjien auch bertje unne road-trip te hoaije noar Spanje???
    masjel en amuseer dich nog wa,

    kalt

  • 22 Juni 2006 - 08:47

    Sjoerd:

    Ingels ik zal hem in mijn koffer stoppen en over de grens smokkelen. Moet je wel zelf een schroevendraaier kopen om het stuur aan de andere kant vast te schroeven.

    Kalt behoefte altijd maar tijd dat is de vraag!

    Tot over een maandje!

  • 22 Juni 2006 - 18:01

    Henk Mien En Chris:

    Tsjechie ligt er al uit, en oranje gaat een rondje verder spelen tegen portugal.
    Je mist trouwens een mooie wedsrijd! 12 juli speelt sc panningen tegen PSV (uit Eindhoven he)
    Geniet nog van de tijd die je nog daar bent.
    Gr. henk mien en chris

  • 28 Juni 2006 - 09:09

    Hilluh:

    Joa, Sjoerd, de hebs wel dien las, conditie en wat veur angere tempo´s beej gehoije mer buize den..???? Want der zals der toch opmotte 19 juli en van 28ste tot de ... augustus!!!

    Mzzl Hilluh

  • 08 Juli 2006 - 11:15

    Jacques Van Miep:

    Huy Sjoerdtje,

    ich huur desse noa de kapper wils...?! Kin det neet zonne sjoapesjearder doon, bei dich inne buurt?
    Dan sjteisse der auch netjes op, de negentiede, asse truukkums.

    Tot dan, Groete van Jacques

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Putaruru

Sjoerd

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 113962

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 31 Mei 2012

Kiwi as

07 Februari 2011 - 31 Juli 2011

Afstudeerstage

20 September 2005 - 19 Juli 2006

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

eerder bezochte landen

Landen bezocht: