Terug op de plaats waar de “kiwi experience” begon - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sjoerd Engels - WaarBenJij.nu Terug op de plaats waar de “kiwi experience” begon - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sjoerd Engels - WaarBenJij.nu

Terug op de plaats waar de “kiwi experience” begon

Door: Sjoerd Engels

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

03 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op dit moment zitten we weer in Auckland, hier gaan we Marc’s Toyotaatje verkopen in een paar dagen tijd. Er lopen hier genoeg backpackers rond die nog een auto nodig hebben om te reizen.
Voordat we in Auckland waren aangekomen hebben we zoals gepland ook nog de westkust van het noordereiland bekeken.
In Wellington hebben we in een soort studentenhuis geslapen, hier zat een groep twintigers in die Marc had leren kennen in Martinborough, hier hebben we een nachtje doorgebracht. Na Wellington hebben ook nog een nacht in Martinborough doorgebracht waarna we de volgende morgen zijn aangereden naar New Plymouth. Dit is de langste trip die we samen gedaan hebben, was 420 km maar die duren hier net iets langer dan bij ons op de weg.
De volgende dag in New Plymouth hebben we samen met nog een Hollander een paar mooie walks gedaan, dit aan de voet van de nog actieve vulkaan Taranaki/Egmont (heeft 2 namen).
Deze vulkaan is werkelijk een prachtig natuurverschijnsel, bijna al het land er rondom is zo goed als vlak, dan opeens ligt er een berg van 2500 m hoog. Dit is een geweldig plaatje, we hadden alleen pech dat hij in de wolken zat, je zag de top niet.
Na een dag wandelen zijn we weer doorgereden richting Turangi. Dit ligt net boven Tongariro National Park.
Hier zijn we heen gegaan omdat Marc hier de Tongariro Crossing nog graag wilde lopen, dat heeft hij de dag erop dan ook gedaan. Ik ben samen met een lifter uit Israel die ik de vorige dag had meegenomen, de Tongariro river walkway gaan lopen. Helaas was het een wat mindere dag, bewolkt en wat regen, je zag niks van het national park wat er normaal prachtig uitziet.
De dag erna zijn we doorgereden naar Hamilton, onderweg zijn we nog in Taupo gestopt. Hier heeft Marc na lang twijfelen een skydive gedaan, achteraf was hij blij dat hij het gedaan had. Nu ik nog! Ik wacht een week of 2 zodat ik het samen met mijn vader kan doen, lijkt me wel leuk om dit samen te doen.
Eenmaal in Hamilton hebben een lekkere bbq gehad samen met het hele hostel en de volgende morgen, nadat we naar de Hamilton Gardens waren geweest,zijn we doorgereden naar Auckland. Hier zijn onze reizen begonnen en zo ook dit verhaal.
Over 2 nachten is Marc richting huis aan het vliegen en ga ik mijn vader en moeder van het vliegveld ophalen, dan begint voor mij weer een nieuwe “kiwi experience”. Heb er nu al zin in!!
Vind het geweldig dat rondzwerven op die eilanden hier!
Ik hoop dat jullie het in dat kleine landje daarboven ook nog goed naar jullie zin hebben.

Groetjes aan iedereen

De kiwi

  • 07 April 2006 - 19:11

    Pap En Mam:

    Toch even nog een reactie, leuk geschreven.

    groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Sjoerd

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 113964

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 31 Mei 2012

Kiwi as

07 Februari 2011 - 31 Juli 2011

Afstudeerstage

20 September 2005 - 19 Juli 2006

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

eerder bezochte landen

Landen bezocht: