Kiwi As - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Sjoerd Engels - WaarBenJij.nu Kiwi As - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Sjoerd Engels - WaarBenJij.nu

Kiwi As

Door: Sjoerd Engels

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

26 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Havelock North

Het heeft even op zich laten wachten maar hier ben ik weer met een verhaal(tje) over mijn ervaringen down under. Heb de website ook een nieuwe "look" gegeven aangezien dit geen afstudeerstage meer is, ik heb hier nu gewoon een baan net als ieder ander.

We zijn hier eindelijk van de korte dagen af, waar ik iig erg blij mee ben! De winter mag hier dan niet zoveel voorstellen, het is wel gewoon om 5 uur - half 6 donker. Daar had ik na een vol jaar winter wel even genoeg van. Kan nu eindelijk 's avonds lekker de fiets op springen en genieten van die ongelooflijk mooie omgeving hier. Moet zeggen dat ik er echt niet meer zoveel bij stil sta, daar ben ik nu al te lang voor hier (je ziet het iedere dag dus wordt wat gewoon), maar zodra ik op de fiets zit en mijn 400m hoge heuvel in de achtertuin op knal en de uitzichten goed op me in laat werken...dan weet ik het weer. Of wanneer ik zoals gisteren even 10 minuutjes de auto in spring om te hardlopen op het strand, tijdens het hardlopen kom ik opeens een groep zeehonden tegen die recht voor mijn neus, een voor een de zee in 'rennen' omdat ik te dicht in de buurt kwam. Of wanneer ik samen met Ben de kayak pak en we vanaf het strand recht de zee in peddelen (wat overigens goed timen is vanwege de golven), een paar uurtjes op het water dobberen en dan terug komen met 7 vissen die we dan met een hele groep klaarstomen en op eten...en zo kan ik nog wel 10 voorbeelden opnoemen maar komt er gewoon op neer...Wat is die omgeving toch mooi hier!

Buiten alle toffe weekend activiteiten heb ik uiteraard mijn baan door de week, waar ik het maar al te druk mee heb. Aangezien ik de enigste persoon ben die zowat alles voor Nanobrewing Ltd moet regelen, over het productie gedeelte heb ik het dan. De WilliamsWarn's (WW) worden hier in Hastings geproduceerd, maar de verkoop e.d. wordt in Auckland afgehandeld. Ik heb uiteraard ook nog mijn baas hier, maar die is voornamelijk bezig met het andere bedrijf (ATI Engineering, waar ik in eerste instantie stage voor liep) en de ontwikkeling van zijn eigen versie van de WW. Heb er iig al een aantal lange weken opzitten om alles rond gespeeld te kunnen krijgen, maar vind het een hele ervaring om rechtstreeks vanuit de schoolbanken in deze positie te belanden. Moet er wel bij zeggen dat ik er op deze manier ook opeens heel snel achterkom hoe LUI het volk hier is! Is soms niet voor te stellen hoe mensen hier met hun werk (jouw spullen/producten) omgaan, het lijkt soms wel alsof ze hier geen geld willen verdienen. Wat dus best wel frustrerend kan zijn als je iets snel gedaan wilt hebben... maar goed, ik zit dan ook aan de andere kant van de wereld.

In de avonduren zijn we (Mitchell en ik) de laatste tijd ook aardig in de weer, Mitchell, een kameraad van Mitchell en ik, zijn hier een concert aan het organiseren. Komen allerlei NZ's top act's op af, beetje andere muziek dan we bij ons gewend zijn maar ik vind het wel grappig! En wat nog veel grappiger is, is de smak geld die ermee te verdienen valt! We zijn de laatste weken veel op pad geweest, Palmerston North, Gisborne, Wellington, Auckland, Taupo... (voor de mensen die de plaatsnamen kennen) om promoties te doen. En er uiteraard ook een tof weekend van te maken, wat ons elke keer zonder veel problemen lukt. Echt tof om te doen, het hele noorder eiland afrijden, en dat is niet over z'on biljardlakens van een snelweg als bij ons thuis, (maar wel machtige uitzichten), gedurende de dag wat cafe's e.d. benaderen en' s avonds op stap. De volgende morgen weer vroeg uit de veren (na ja 9uur... maar we gaan dan ook op stap hé) om een stevige run te doen op het strand. Heb er deze week zelf ook een alleen gedaan, had het niet echt in de gaten, maar had gewoon een halve marathon gelopen langs de inkomende golven...totaal geen besef van tijd...prachtig!

Als extra bonus er bovenop, de Rugby World Cup! die is de afgelopen 1,5 maand hier in New Zealand aan de gang geweest en die kwam afgelopen week tot zijn einde, met de lang verwachte (maar vooral gehoopte) winnaar! The mighty All Blacks! zoals ze hier zeggen. Heb de finale samen met Mitchell in Taupo gekeken. Hier was de hoofdstraat helemaal afgezet met een groot podium en scherm. Een aantal grote NZ acts die o.a. ook op ons concert aanwezig zullen zijn. De finale was echt een spannende pot en deed me veel denken aan vorig jaar (Oranje), de Fransen waren gewoon beter maar hebben uiteindelijk toch verloren. Wat hier natuurlijk resuteerde in een super avond! Voor mij was het een klein goed makertje op wat we vorige hebben misgelopen;) Wat trouwens ook apart is aan dit WK is de uiteindelijke resultaten, de laatste keer dat hier een WK was, was in 1987 en toen waren de halve finales en de finale precies hetzelfde (zelfde teams) met ook de zelfde eindwinnaar... wel grappig feitje dacht ik zo.

Het is hier nu echt zomers weer en er staat weer van alles moois aan te komen... eerst het concert en daarna gaan we waarschijnlijk veel naar een schiereiland hier (Mahia) waar we in de weekenden gaan duiken en vissen... rondje over het zuider eiland gaat ook zeker gebeuren... water skieën en de golf clubs gaan ook steeds mee om onderweg ff te stoppen en een potje te spelen, kan er nog steeds geen bal van, haha

tot de volgende schrijf!

Gr Sjoerd

  • 25 Oktober 2011 - 21:35

    Ine J:

    Hey Sjoerd,

    Wederom geweldig om te lezen hoe jij je draai gevonden hebt daar. Kun je je organisatietalent niet benutten om een uitwisseling met Atletiek Helden te organiseren? AH bestaat volgend jaar 20 jaar.

    toi toi vanuit een herfstachtig Nederland, kl... weer hier.

  • 25 Oktober 2011 - 21:51

    Ruud & Lea:

    Sjoerdjuhh! HEY!
    Leuk om weer iets van je te horen/lezen! Super dat je het zo naar je zin hebt! Je eigen gevangen vis klaarmaken, tof! Duiken, wauw! En nu jij naar de lange, warmere dagen gaat, word het hier weer eerder donker, kouder, en herfstweer! Achja, heeft ook wel weer z'n gezellige kanten, de zomer heeft hier tenslotte ook niet zoveel zon gebracht.. helaas..
    Inderdaad een hele ervaring, meteen vanuit school aan het werk ! En een eer, dat ze je gelijk dit vertrouwen geven!
    Wanneer is het concert, en hoeveel mensen verwachten jullie op zo'n avond? Een heel geregel, maar wel gaaf! Bijons gaat alles z'n gangetje! Druk met de bouw, ben nu aan het texe. Heb deze week vakantie, had nog veel verlof uren dus die worden nu goed besteed! Er is nadat je bent geweest weer heel veel gebeurt, maar er is nog steeds genoeg werk, en we zijn er dan ook iedere avond en het weekend te vinden.. Wel heel erg leuk!
    Nou Sjoerd, heel veel succes met alles en we contacten! (Kzal je binnekort weer eens wat foto's mailen..)
    Groetjes van Ruud, Liefs Lea

  • 26 Oktober 2011 - 08:03

    Pap En Mam:

    Ook al skypen we geregeld het is toch iedere keer weer genieten om jouw verhalen te lezen.

    groetjes,

    Pap en Mam

  • 26 Oktober 2011 - 09:19

    Sjoerd Engels:

    Hey Ruud&Lea,

    Ja is zeker een heel geregel, maar het is bijna over, het concert wordt gehouden op 5 november. www.springbreakhb.co.nz.
    Ben benieuwd naar de foto's, wonen jullie er al in?

    Gr Sjoerd

  • 26 Oktober 2011 - 09:20

    Sjoerd Engels:

    thanks pap&mam, tot vrijdag

  • 26 Oktober 2011 - 09:21

    Sjoerd Engels:

    oh sorry, and thanks Ine! kom maar op met die uitwisseling;)

  • 26 Oktober 2011 - 10:26

    Mieke Peeters:

    Hallo Sjoerd,
    Herm werd helemaal jaloers toen hij (als visser) de foto van de vis zag.
    Gelukkig wordt het bij jullie langer licht; hier wordt het steeds eerder donker.
    Geniet er van.
    Groeten vanuit Baarlo
    Mieke,Herm,Maarten,Eline en Joost

  • 28 Oktober 2011 - 21:50

    Regien:

    Leuk om na zo'n lange tijd weer iets van je te kunnen lezen. Het gaat nog steeds prima daar en er is voor jou genoeg te beleven. Geniet er maar van zo lang je daar bent Sjoerd. Zo te zien veel moois daar, zou wel een kijkje willen nemen......
    groetjes Thijs en Regien

  • 29 Oktober 2011 - 18:50

    Har C.:

    Hoi Sjoerd,
    Geweldig om die verhalen te lezen. Ik ben niet zo'n wereldreiziger, maar als ik dit alles zo lees van jou, dan lijkt NZ me wel de moeite waard om een keer te bezoeken. We hebben Leon van R. overigens maar aangespoord om wat vooronderzoek te doen!
    Veel succes met je werk, concertorganisatie en genieten!

    Groet,
    Ronnie en Har

  • 31 Oktober 2011 - 18:35

    Ruth:

    Hey broertje..

    Klinkt allemaal weer erg goed!! Hier is de klok verzet, dus is het alleen maar vroeger donker! vind het nu al niks.. ;)

    binnenkort nog een keer skypen?

    x Ruth

  • 23 December 2011 - 12:01

    Pap En Mam:

    Hoi Sjoerd,

    Fijne Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar.

    Pap, Mam, Ruth en Oma

  • 25 December 2011 - 11:42

    Henk,Melissa En Mike:

    Hallo Sjoerd.
    Fijne kerstdagen en een heel gelukkig en gezond 2012.

  • 23 Januari 2012 - 14:54

    :

    Hoi Sjoerd,

    Wat leuk dat je onze ambassadeur André Kuipers een vraag hebt gesteld via de WNF-community op WaarBenJij.nu! We weten nog niet precies wanneer, maar zodra André er tijd voor vrij kan maken gaat hij vijf vragen beantwoorden. Als jij hierbij zit win je een ballonvaart! Via zijn reisdagboek en de wnf.waarbenjij.nu nieuwsbrief houden we je op de hoogte, maar het is dus nog heel even afwachten...

    In de tussentijd kun jij ons een klein beetje helpen. We hebben namelijk een speciale WNF ruimte vormgeving gemaakt, waarmee jij kunt laten zien dat je achter het WNF staat. Deze mooie vormgeving kun je heel gemakkelijk instellen voor jouw reisdagboek via de vormgeving wijzigen pagina op waarbenjij.nu. Als zoveel mogelijk reizigers op waarbenjij.nu deze vormgeving instellen vragen we samen weer extra aandacht voor de natuur. Vraag me gerust om hulp als je er niet uitkomt (waarbenjij@wnf.nl).

    Heel erg bedankt voor je support!

    Groetjes,

    Maja Nijessen
    Communitymanager wnf.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Havelock North

Kiwi as

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2012

Alles heeft een begin en een eind

17 Mei 2012

Viet Nam

05 Mei 2012

Korte Update

05 Maart 2012

Summer of 2012

26 Oktober 2011

Kiwi As
Sjoerd

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 114045

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 31 Mei 2012

Kiwi as

07 Februari 2011 - 31 Juli 2011

Afstudeerstage

20 September 2005 - 19 Juli 2006

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

eerder bezochte landen

Landen bezocht: