Summer of 2012 - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Sjoerd Engels - WaarBenJij.nu Summer of 2012 - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Sjoerd Engels - WaarBenJij.nu

Summer of 2012

Door: Sjoerd Engels

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

05 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Havelock North

Hallo!!

Ik ben er weer/nog, voor degene die bezorgd begonnen te raken... ik ben niet verdronken, niet gesneuveld in een aardbeving en ook geen vulkaan uitbarstingen hier in NZ. Gewoon al lang niks meer op de website gezet, schandalig he;) Heeft natuurlijk ook een reden, ik was dit verhaal aan het beleven:). Ben nu weer aan het werk en de officiele zomer is achter de rug. Ondanks dat we voor NZ'se normen een erg natte zomer hebben gehad, heeft Sjoerd zich erg goed vermaakt de afgelopen maanden! Nu de lastige taak om de afgelopen 4 maanden in een leesbaar verhaaltje te schrijven... here we go...

Tijdens de zomermaanden zijn Toon & Jaqueline Daems, Maud Opstals (nichtje) en Leon van Ravenstein bij mij op bezoek geweest. Met allemaal heb ik een hapje en drankje genuttigd in Havelock North, Leon heeft hier samen met mij de omgeving ("mijn achtertuin") op de fiets verkend, wat hem volgens mij wel goed bevallen is. En gids Shaun Engels heeft Maud in een relatief korte tijd een groot deel van het noordereiland laten zien, denk dat Maud nu de NZ kriebel ook wel een beetje in de buik heeft en graag een keer meer wil zien van NZ. Als ze niet te veel aan de Australische zon blijft plakken daar in Brisbane;)
Verder hebben we (Mitchell + vrienden) gratis tickets voor een Nieuwjaars concert afgezegd (ofja, gewoon niet opgehaald), met Nieuwjaar was het een regenfestijn. Op het laatste moment (lekker Nieuw Zeelands) wat spullen bijelkaar geraapt en de auto ingesprongen naar Tauranga (4 uur rijden), daar was het concert. Aangezien het daar beter weer was en wij met ons eigen concert gratis toegang hadden, leek dit wel een goed alternatief. Maar helaas, het was een modderpoel, dan maar niet dus. Alternatief twee, feesten als "beesten" in de stad (en ja, dat betekent inderdaad dat ik een beetje teveel op had).

Midden Januari heb ik mijn aller eerste keer een open water wedstrijd gezwommen, wat voor mijn gevoel echt super goed ging! Was een 2,5 km lang rondje in lake Taupo, had voor mijn gevoel er goed voor getraind. Maar blijkbaar toch niet goed genoeg, aangezien ik 200m voor de finish kramp in mijn linker kuit kreeg. Kon het daardoor niet meer uitzwemmen, mega balen! Maar goed, dat moeten we nog maar eens herhalen. Leuk weetje, mocht je ooit in Taupo terecht komen, duik een keer het water in... het is echt ongelofelijk zuiver water! was op plaatsen 5-10m diep, maar kon elk steentje op de bodem zien.

De laatste week van Januari ben ik samen met Mitchell voor de 3e keer naar het zuidereiland geweest. We zijn daar gaan duiken in de Malborough Sounds, hadden voor 2 dagen een kayak gehuurd en een tentje meegenomen, was dus wel kicken. Niet heel veel wild spul gevangen, toen maar zo'n mossel boerderij geplunderd;) We moesten toch wat eten die avond... nog een visje gevangen op de terug weg, die overigens erg pittig was aangezien we een uur of 2 gepeddeld hadden en nu terug moesten tegen de wind in. Tentje op een plaats gezet, biertje erbij en koken die mosselen... Heerlijk!! Dag erna weer op dezelfde toer verder gegaan, maar de wind pikte in de middag erg op en hebben ons maar omgedraaid. Zijn na het terug brengen van de kayak doorgereden naar Kaikoura, normaal 3 uurtjes carren... met onze tussenstops was het maar liefst 5,5 uur, haha... onderweg naar duik spots gezocht voor de volgende dag. Kaikoura zijn we 3 nachten geweest en dat was echt te gek, elke dag geweest duiken (tussen de zeehonden). Veel Paua's gevangen, die we daarna samen met een deel backpackers gebakken hebben in een hostel.
2 nachten op stap geweest, die waren zeker niet verkeerd, was een tof hostel daar en hadden er nog graag wat dagen aangeplakt. Helaas moesten we op maandag weer werken en na 4 dagen Kaikoura moesten weer terug naar "the Bay".

Ik heb in de afgelopen 4 maanden nog een hele hoop andere dingen gedaan, maar dan wordt het verhaal wel erg lang dus dat vertel ik wel wanneer ik weer voet op Nederlandse bodem zet. En aangezien ik weer reis plannen heb gaat dat niet meer al te lang duren. Er zijn al een deel mensen die het weten, maar we zullen dit maar de officieële bekendmaking noemen. Ik ga er hier in Nieuw Zeeland een punt achter zetten, heb er lang over nagedacht maar ben er zelf overuit dat ik weer een tijdje naar huis ga komen. Alle plannen zijn inmiddels concreet, vluchten etc zijn al geboekt en ik ben op donderdag 31 Mei weer in Nederland. Mijn eerste intentie was om vanuit hier naar Australië te vertrekken, maar dat heb ik uitgesteld. Ik kom eerst een tijd naar huis. Nu ben ik eind Mei terug in Nederland, Maar ik vertrek hier in NZ al het begin van de maand. Ik vlieg met een ommetje naar huis, ga eerst 2 dagen naar Singapore (wat ik er ga doen moet ik nog uitzoeken, haha), vanuit daar vlieg ik naar Ho Chi Minh (Waar? dat is Vietnam) om dan een 22 daagse rondreis te maken door heel Vietnam. Ik reis van zuid naar noord, waar ik echt super veel zin in heb! Heb nu een aantal tussenstops in Azië gehad maar nog nooit rondgereisd, dus vond het er nu tijd voor, kan niet wachten! Daarna vlieg ik vanuit Hanoi (noord Vietnam) naar Bangkok en dan door naar Dubai. Hier ben ik 2,5 dag, vond ik echt zo'n plaats waar ik ook een keer doorheen gelopen moet hebben, die Burj Dubai en die eilanden wil ik wel eens in het echt zien. Er staat weer een hele mooie trip voor de deur en ik heb er weer ontzettend veel zin!

Het gaat dus niet meer zolang duren en dan ben ik weer terug op Nederlandse bodem, dit keer zonder verrassing;)

Hoop dat het een beetje een leuk verhaal was en dan spreken we ons over een kleine 3 maanden weer.

Mijn site is nu aangepast aan de aziatische sferen, Maja (WNF) bedankt voor de achtergrond!

Tot schrijfs!



Cheers,

Sjoerd!


  • 04 Maart 2012 - 23:34

    Rik:

    Sjoerd, leuk om te lezen en ben benieuwd naar je verhalen als je terug komt over een paar maanden. (wat ik overigens al van Leon vernomen heb vandaag. kwam hem toevallig tegen).

    veel plezier en succes de laatste maandjes ;)

  • 05 Maart 2012 - 06:58

    Mieke Peeters:

    Hallo Sjoerd,

    Wat een geweldige tijd heb je toch en weer veel nieuwe plannen. Je hebt gelijk, je bent maar één keer jong. Mam, pap en Ruth zullen wel blij zijn dat je over drie maanden weer thuis bent.
    Groetjes,
    Mieke en Herm

  • 05 Maart 2012 - 08:06

    Ine J:

    Wat weer een ongelofelijke tijd heb je achter de rug, leuk voor je, deze ervaringen neemt niemand je af. Geniet zoveel als mogelijk en dat doe je ook als ik je verhaal lees. Je baas daar in NZ zal niet blij zijn met je vertrek denk ik. Maar des te leuker voor het thuisfront om je weer (tijdelijk) in ons midden te hebben. Veel plezier in de oosterse landen, wij gaan aankomende zondag genieten van Leon zijn foto's, 7 weken NZ dan hebben wij ook een goed beeld van alles wat jij daar mee maakt. Toi toi en tot de hollandse zomer. Laatste atletiek nieuws: Frans Marcelissen is 3e geworden op het NK indoor in Apeldoorn op de afstanden 60 meter en 200 meter. Durf je de uitdaging aan?

  • 05 Maart 2012 - 08:56

    Lisa :

    Sjoerdje,

    Ik maak me niet z'n zorgen om jou hoor, jij red je altijd wel! haha
    Jammer dat je kramp kreeg met zwemmen, moet je zeker nog eens proberen.
    En wat leuk dat je weer even terug naar Nederland komt!
    Geef je groot gelijk dat je wel met een omweg komt, ben jaloers op je.
    Dan zie ik je snel weer en dan hoor ik de verhalen nogwel :)

    Groetjes je lieve nichtje Lisa

  • 05 Maart 2012 - 10:01

    Johan:

    Ah, dus vanaf junI zien we je weer op de training? 200m voor de finish er mee ophouden klinkt meer als iets wat ik zou doen. Maar kramp is kramp, doe je niks tegen. Wel jammer. Veel plezier nog de komende maanden en tot in juni dan.

    Gr. Johan

  • 05 Maart 2012 - 11:28

    Lea:

    Heeey Sjoerd!
    Mooi om te horen dat het nog steeds heel goed met je gaat! Weer vanalles mee gemaakt zo te lezen.. leuk verhaal! En nog leuker om te lezen dat je over een tijdje alles 'live' kunt vertellen! Dusss... even geen nieuwe foto's meer van ons huis, maar gewoon een goei fles bier komen drinken als je weer in NL bent!! Tenminste, als een Hertog Jan je nog smaakt na al dat zelf gebrouwen bier..... Ik wilde je nog bedanken voor je leuke kaart en ontzettend mooi bloemstuk met de open dagen van mijn praktijk! Echt heel tof!! Het bloemstuk is heel mooi ingedroogd en heb er iedere dag nog plezier van! (goeie keus van moeders ;-) Jullie mam, pap en Ruth waren gekomen, ook namens jou. Kan dit echt waarderen!! Het is ontzettend druk geweest, ruim 250 mensen bezochten mijn praktijk. Het had allemaal niet mooier gekunt. Het gaat heel goed, we wonen sinds 3 weken in ons huis en het bevalt heel goed! Ook de praktijk loopt goed, iedere dag bellen er nog nieuwe klanten en mensen zijn erg enthousiast, dat is natuurlijk super! Nou Sjoerd, ik zou zeggen "Tot gauw, en kom gezellig aan"!! Succes, en heel veel plezier met je 'ommetje' terug naar NL! haha..
    Groetjes Ruud & Lea

  • 05 Maart 2012 - 11:34

    Ron T:

    He Shaun,

    Wederom een mega verhaal.
    We drinken der une als se truuk bis!!

    Groet,
    Ron

  • 05 Maart 2012 - 18:46

    Roel:

    Sjoedjeeee

    Mooi verhaal mannuh! We zeen os binnekort dan wel wer, mer geniet mer iers van dien rondreis!

    We huure de verhale wel asse truuk bis!

    Grzzz roel

  • 06 Maart 2012 - 08:53

    Annie En Peter C:

    Hallo Sjoerd, je manier van schrijven zorgt ervoor dat ik mij helemaal in je kan verplaatsen en het als het ware bijna zelf beleef. Ik geef je dan ook helemaal gelijk dat je nu ook de dingen doet die je leuk vind. Je bent inderdaad maar 1 keer jong. Ik zou zo maar met je mee gaan als ik van Annie mocht maar ja, ha ha.

  • 06 Maart 2012 - 20:11

    Ruth:

    Hey Broertje..

    Wat een goed nieuws om te horen dat je naar huis komt! maar dat wisten we natuurlijk al, ofja bij jou is dat maar de vraag of we niet voor een verrassing komen te staan.. :p

    De rest klinkt allemaal weer erg goed wat je gedaan hebt! ben jaloers!

    X Ruth

  • 06 Maart 2012 - 20:14

    Pap En Mam:

    Hoi Sjoerd,

    Heerlijk dat je weer even naar huis komt, kunnen we nu gaan aftellen.

    groetjes,

    pap en mam

  • 07 Maart 2012 - 16:53

    Irma En Max:

    Hoi Sjoerd.
    Het is altijd leuk om jouw verhalen te lezen, om jaloers van te worden.
    Maar, kom niet te snel terug want het regend hier en we waaien weg.

    groetjes en tot gauw.

  • 07 Maart 2012 - 19:13

    Regien:

    Ha Sjoerd,
    Goed weer eens wat te lezen en zeker met zo'n leuke berichten. Je bent een echte genieter en waarom niet inderdaad. Je hebt nu de kans en die nemen ze je nooit meer af!
    Fijn voor iedereen dat je weer in de zomer hier bent. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan....reizen zit er gewoon in...geweldig!
    Zal je baas tegnvallen als jij weg bent!
    Maak er nog even het beste van daar.

    gr. Thijs en Regien

  • 11 Maart 2012 - 21:30

    Har Coenen:

    Ha Sjoerd,
    Mooi Verhaal! Wellicht verneem ik nog een keer de details bij een pilsje of een ritje op de fiets.
    In elk geval nog een heel fijne afsluiting van de NZ belevenis en een mooie vakantie in Azie en het MO.

    Groetjes,
    Har

  • 15 Maart 2012 - 09:29

    Maja:

    Ha Sjoerd,

    Helemaal graag gedaan (die achtergrond ;-). Dat je al dat moois maar allemaal mag tegenkomen op je weg terug naar Nederland! Enne, kom je bij thuiskomst effe langs bij WNF in Zeist? Koffie staat klaar ;-)
    Mooooie tijd gewenst en tot gauw,

    Maja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Havelock North

Kiwi as

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2012

Alles heeft een begin en een eind

17 Mei 2012

Viet Nam

05 Mei 2012

Korte Update

05 Maart 2012

Summer of 2012

26 Oktober 2011

Kiwi As
Sjoerd

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 114042

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 31 Mei 2012

Kiwi as

07 Februari 2011 - 31 Juli 2011

Afstudeerstage

20 September 2005 - 19 Juli 2006

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

eerder bezochte landen

Landen bezocht: