Alles heeft een begin en een eind - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sjoerd Engels - WaarBenJij.nu Alles heeft een begin en een eind - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sjoerd Engels - WaarBenJij.nu

Alles heeft een begin en een eind

Door: Sjoerd Engels

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

30 Mei 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn reis naar huis zit erop, nouja.. over 14 uurtjes.. ik stap zometeen het vliegtuig weer in voor mijn laatste stukje. Was echt een super toffe trip, moet ik echt vaker doen;)

Op dit moment zit ik de laatste uurtje weg te dromen aan een zwembad in Dubai, want ook hier is het heet.. geloof het of niet maar ik ben erg blij als er in nederland een lekker koel dagje aankomt..het is voor mij een maand geleden dat ik droog onder de douche stapte.. ben wel 4x zo gek geweest om in dit weer te gaan hardlopen. Zodra ik de gekoelde omgeving van de hotels verliet had ik maar een ding in mijn hoofd, "hoe haal ik het in mijn hoofd om hier te gaan hardlopen!" haha.. Maargoed, een maand op mijn kont zitten is ook niet echt mijn ding. Maar blijkbaar ben ik na ongeveer een week zo hopeloos dat ik toch maar de loopkleren inschiet.. wat overigs wel een heerlijk gevoel is, zo heerlijk even hardlopen, dat gevoel vermaakte mij dus tot ik de hotel deuren uitliep!

Ben wel onder de indruk van dit Dubai hier, heb hier mijn nachtjes bij Tom Janssen (Maasbree) en Marieke Peeters blijven slapen. Wat erg gezellig was, heerlijk uit eten in de mooiste restaurants... als je je een beetje rijk wilt voelen dan is dit "the place to be". Hier is alles groot, mooi en duur, over de straat rijden alleen maar auto's die in nederland alleen in de showrooms staan... je kunt iig goed zien dat er wel wat geld in de grond zit hier. Dat geld komt ook letterlijk uit de grond schieten als je naar alle hoge gebouwen kijkt en hoeveel ze er nog aan het bouwen zijn. Ben overigs ook in de Burj Khalifa (Burj Dubai) geweest, momenteel het hoogste gebouw ter wereld met zijn 828m. Meest indrukwekkende aan het gebouw vond ik de snelheid van de lift, in 45 sec van de begane grond naar de 125e verdieping (450m). Uiteraard ook een mooi uitzicht, maar ik denk dat ik een beetje verwent ben want deed me eerlijk gezegd niet zoveel. Heb echt veel mooiere uitzichten gezien, daarbij is het zicht hier redelijk slecht door al de stof die in de lucht hangt. Maargoed ik kon gedeeltes van de Palm eilanden en 'de wereld' zien, dat was wel sjiek en nog altijd ongelooflijk, dat laat zien hoe rijk het land is..

Buiten de nieuwe stad hebben ze ook een oud gedeelte, wat erg klein is tov de rest maar wat ik zeker de mooite waard vond, zeker het Dubai museum. Is moeilijk te bevatten hoe snel deze stad gegroeid is, als je de foto's ziet van Dubai in de jaren 60 dan kun je dit hier bijna niet geloven. Lijkt bijna een computer spel zo snel dat ze hier uitgegroeid zijn van een woestijn dorp tot een grote en moderne stad.

Net zoals mijn reis heeft ook dit verhaal een eind.

Ik kan me op het moment geen mooier eind bedenken dan terug naar huis vliegen om weer een heel nieuw verhaal/avontuur/leven te beginnen, zo voelt het voor mij in ieder geval.

Allemaal erg bedankt voor de leuke reacties of gewoon het lezen van mijn verhalen, ik vind het leuk om ze te schrijven (al moet ik me er soms wel even voor zetten). 7 Jaar geleden ben ik ermee begonnen om voor de familie thuis mijn ervaringen te delen, nu zoveel jaartjes later heb ik bijna 90 000 page views. had ik niet gedacht, Tof en bedankt! (Maja, dat is wel wat extra foto ruimte waard of niet;))
Maar niet getreurd, er is nog geen einde aan mijn reislust, er zullen nog zeker verhalen volgen:) wanneer? dat weet ik nog niet maar dat horen jullie vanzelf wel van mij. Thanks!

Tot morgen allemaal!

Sjoerd


  • 30 Mei 2012 - 15:37

    Lisa:

    Wat een pakkende titel! haha
    Zie je snel :)

    Groetjes van je nichtje

  • 30 Mei 2012 - 19:02

    Marianne Timmermans:

    Welkom thuis, Sjoerd.

    Ik lees dat je gelukkig nog steeds aan het hardlopen bent, dan zien we elkaar gauw weer eens op de Atletiekbaan?

    Groetjes,
    Marianne

  • 30 Mei 2012 - 20:38

    Frank En Lieke:

    Goeie terug reis!!!
    Groeten uit Beringe

  • 30 Mei 2012 - 22:59

    Ine J:

    Neem een pakketje warmte mee, hier wordt het aankomend weekend 13 graden, hoe leuk je dat jij dit ook zult vinden, ik vind er geen bal aan. Oke goed trainingsweer dus ik verwacht je volgende week op de atletiekbaan!!!!!!

    Bedankt dat we deelgenoot mochten zijn van al je belevenissen.

    groetjes Ine

  • 31 Mei 2012 - 20:32

    Mieke Peeters:

    Hoi Sjoerd,

    Als je vandaag thuis bent, gaat je wens in vervulling.....het weer is hier vanaf vandaag koeler.
    Dubai lijkt me echt een belevenis.
    Wat zullen ze in Panningen blij zijn je weer te zien, geniet ervan.

    Groeten,
    Mieke

  • 01 Juni 2012 - 07:33

    Regien:

    Nou, dit was weer een hele andere ervaring. Maar de mooiste ervaring is toch altijd weer het thuiskomen; daar waar je weet dat je zeer welkom bent!!
    Welkom in Panningen weer en geniet ook hiervan....hier is het ook mooi, al zou je dat van het weer nu niet zo zeggen.
    Leuk om al je gevolgd te kunnen hebben en we zien al weer uit naar je volgende blog??

    gr. Thijs en Regien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Kiwi as

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2012

Alles heeft een begin en een eind

17 Mei 2012

Viet Nam

05 Mei 2012

Korte Update

05 Maart 2012

Summer of 2012

26 Oktober 2011

Kiwi As
Sjoerd

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 5406
Totaal aantal bezoekers 114047

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 31 Mei 2012

Kiwi as

07 Februari 2011 - 31 Juli 2011

Afstudeerstage

20 September 2005 - 19 Juli 2006

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

eerder bezochte landen

Landen bezocht: